ဒီ ဘေလာ့ေပၚ ခင္ဗ်ား ၿဖတ္ေလွ်ာက္တဲ့အခါ သမုိင္းမွတ္တုိင္ေတြကုိ ၿဖတ္ရမယ္ ။ စိတ္အပန္းေၿဖစရာ မဟုတ္တဲ့ လူမႈပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕ သက္ၿပင္းသံေတြကုိ ခင္ဗ်ား ၾကားရ နာရ လိမ့္မယ္ ။ အဲဒီအသံေတြကုိ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ရင္ဘတ္ထဲ အထိေရာက္ဖုိ႔ ရည္ရြယ္ပါတယ္ ။
Monday, April 22, 2013
ငါ ပါရီကို သြားခ်င္ေသးတယ္
(၁)
အလက္ဇင္းဒါး သည္ဂရိတ္ဘုရင္ႀကီး
ဥေရာပတစ္ခြင္ အာရွတစ္ခြင္ ျပဲျပဲစင္ေအာင္
နယ္ခ်ဲ႕က်ဴးေက်ာ္ သိမ္းပိုက္ခဲ႔တဲ႔ တိုက္တိုင္းေအာင္
စစ္ပြဲတိုင္းမွာ ထမင္းခ်က္တစ္ေယာက္မွမပါဘူးလားဗ်ာလို႔
ဂ်ာမန္ကဗ်ာဆရာ (ဘားေဒါ႔ဗရက္) က (အလုပ္သမားတစ္ဦး)
သမုိင္းဘာသာရပ္ကိုေလ႔လာျခင္း ကဗ်ာထဲမွာ ေရးခဲ႔တာဖတ္ဖူးတယ္။
သမိုင္းဆိုတာ ရာဇဝင္မဟုတ္ဘူး
ရာဇဝင္ဆိုတာ ရာဇဝံသပဲ မဟုတ္လား
မဟာမ်ိဳးမဟာႏြယ္ အုပ္စိုးသူ ပေဒသရာဇ္
ဧကရာဇ္တို႔ရဲ႕ ေရႊဘုန္းေတာ္တိုးပါလို႔
ေရႊမိုးေတြရြာဆိုတဲ႔ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႕ကုိ
ရာဇဝင္လို႔ေခၚတာပါပဲ။
ကြယ္လြန္သြားရွာၿပီျဖစ္တဲ႔ သမိုင္းပါေမာကၡႀကီး
ေဒါက္တာသန္းထြန္းကို စာေရးဆရာတစ္ဦးက
ဆရာသမိုင္းကို ဘာေၾကာင္႔သင္ရတာလည္းလို႔ေမးေတာ႔
(မအေအာင္လို႔ေပါ႔) လို႔ဆရာႀကီးက တုိတိုတုတ္တုတ္ပဲ ေျဖခဲ႔တယ္။
ရာဇဝင္ကိုတုတ္ထမ္း ဓားထမ္းေျပာရမယ္ဆိုတဲ႔
မက်က္တစ္က်က္ မုန္းစိမ္းေပါင္းေတြ ရွိေသးတယ္
တုတ္ထမ္း ဓာထမ္းၿပီးေျပာဖို႔ မလိုပါဘူး
ေပါက္ျပားထမ္း ေပါက္တူးထမ္းၿပီး ေျပာရင္လည္း
ရပါတယ္လို႔ ဆရာႀကီးဦးေဖေမာင္တင္က ေျပာဖူးပါတယ္။
ငါတို႔ရြာဦးက ဘုရားငုတ္တိုဟာ
(သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီး တည္သြားတာကြ) လို႔
ေ႔ရွမွီေနာက္မွီ လူႀကီးတစ္ဦးက အလွဴအိမ္ ၊ အသုဘအိမ္ေတြမွာ အလ်ဥ္းသင္႔တိုင္း လက္ဖက္ဝါးရင္
ေရေႏြးေသာက္တိုင္း လူထူထူ ရွိတဲ႔ ေနရာတိုင္း အာေပါင္းအာရင္းသန္သန္နဲ႔
ေျပာေနက်ဆိုေနက် တစ္ေန႔ေတာ႔ ရြာေျမာင္ပိုင္းက
အသုဘအိမ္တစ္အိမ္မွာ ထံုစံအတိုင္း အဲ႔ဒီလူၾကီးက
အပ္ေၾကာင္းထပ္ေနၿပီျဖစ္တဲ႔ စကားအိုစကားေဟာင္း
ရြာဦးက ဘုရားငုတ္တိုအေၾကာင္းကိုပဲ ေျပာေနေလေတာ႔
နားၾကားျမင္းကတ္ဟတ္ရွိေနတဲ႔ လူလတ္ပိုင္း ေရာက္ေနတဲ႔ လူတစ္ေယာက္က
(သူက မူလတန္းေလးတန္းအထိေနဖူးတယ္) ဘယ္ဟုတ္ရမွာလဲဗ်
အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီး ေဖာင္စႀကၤာလွည္႕ရင္း က်ဳပ္တို႔ရြာမွာ နားေနတုန္း
ဒီဘုရားကို တည္ခဲ႔တာဗ် ၊ ခင္ဗ်ားႀကီး ဘာသိလို႔လဲ
(အဲ႔ဒီရြာက ျမစ္နားေခ်ာင္းနားနဲ႔ နီးတဲ႔ရြာ မဟုတ္ဘူး၊ ကုန္းေခါင္ ေခါင္အရပ္)
တစ္ေယာက္တစ္ခြန္း ရုတ္ရုတ္သဲသဲ ရန္ပြဲျဖစ္လိုက္ၾကတာ ေဆြစဥ္မ်ိဳးဆက္ေတြအထိ
ကူးစက္သြားေတာ႔တယ္၊ ဓားထမ္းတုတ္ထမ္း ဆိုတာ ဒါမ်ိဳးပဲလားမသိ။
မွန္နန္းရာဇဝင္ထဲက ဇာတ္ညႊန္းအရဆိုရင္ အေနာ္ရထာမင္းႀကီး ျမစ္ေျခအရပ္မွာ ကြ်ဲရိုင္းခတ္လို႔
နတ္ရြာစံသြားရရွာတယ္တဲ႔
(ျမစ္ေျခဆိုတာ ပန္ခ်ီလည္းဆြဲ၊ ကဗ်ာလည္းေရးတဲ႔ ေမာင္ဒီရဲ႕ ဇာတိေျမေပါ႔)
ကြ်ဲရိုင္းအမည္က (စကၡဳပါလ) ဆိုပဲ
စိတ္ကူးမ်ားရင္ သမိုင္းမဟုတ္ သမိုင္းဟုတ္ရင္ စိတ္ကူးမပါ
အဲ႔သလို ေဒါက္တာသန္းထြန္း ေျပာဖူးတယ္
(၂)
ေမာင္ေလးေအာင္တို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အျမည္းနည္းနည္း
စကားလံုးအျမည္းမ်ားမ်ား ပလုပ္ပေလာင္းစားၿပီး
ပုဇြန္ေတာင္ အေမ႔ဆိုင္မွာ ေသာက္တုန္းကေပါ႔
လမ္းေလွ်ာက္အျမည္းေရာင္းတဲ႔ ကုလားေလးတစ္ေယာက္ရွိတယ္
ဟိႏၵဴမ်ိဳးႏြယ္ လူငယ္တစ္ေယာက္ပါ
သူ႔မွာ ဘယ္ဘက္ လက္တစ္ဖက္ မရွိဘူး ဘယ္လက္ျပတ္ေပါ႔
ငယ္ငယ္က ရထားၾကိတ္လို႔ဆိုလားပဲ ညာတစ္ဖက္ပဲရွိတယ္
သူ႔ကိုေမာင္ေလးေအာင္က ဗိုလ္လက္ယာလို႔ နာမည္ေပးထားတယ္
ပုဇြန္ေတာင္အရက္ရြာထဲ လာေရာက္ေသာက္သံုးသူေတြကလည္း
ဆိုတဲ႔အမည္ကို ကန္႔ကြက္သူမရွိ ေထာက္ခံၾကတယ္
သူ႕ကိုခင္လို႔။ သနားလို႔ သူေရာင္းတဲ႔ ကြမ္းယာေဆးလိပ္
ေျမပဲေလွာ္ အခ်ည္ထုပ္ေတြကိုအားေပးၾကတယ္။
ဗုိလ္လက်ၤာ အျမည္းေရာင္းရင္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ဝိုင္းကို
(အရက္စကားဝိုင္း)
ေန႔စဥ္ခဏတစ္ျဖဳတ္ထိုင္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔ေျပာတာေတြကို
စိတ္ဝင္တစားနားေထာင္တယ္။တစ္ေန႔ေတာ႔
ကိုေလးေအာင္ ခင္ဗ်ားတို႔ေျပာေျပာေနတဲ႔ ” လူဆိုတာ ကိုယ္႔သမိုင္း ကိုယ္ေရးရတယ္”
ဆိုတာဘာလဲဗ် ၊ သမိုင္းဆိုတာ ဘာလဲ
က်ဳပ္သိတဲ႔သမိုင္းကေတာ႔ အုန္က်င္းၿပီးေတာ႔ သမိုင္းဆိုတာပဲသိတယ္
ဗုိလ္လက်ၤာ ဝင္ေျပာတယ္ (ပါဝင္ ဝင္ေရာက္ေဆြးေႏြးတယ္ေပါ႔ ေလ)
အဲ႔ဒီအခ်ိန္မွာ ဗုိလ္လက်ၤာ အစာအိမ္ထဲမွာ ဘီအီးသံုးေလးပက္ေလာက္ဝင္ေနၿပီ
ဟုတ္တယ္….ဟုတ္တယ္ ဗုိလ္လက်ၤာ ေၿပာတာ လႊတ္မွန္တယ္
ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္က သမိုင္းစစ္စစ္ကိုေျပာတာ
ကိုေရႊရက ေထာက္ခံလိုက္ေတာ႔
ေဝါခနဲ ရယ္သံလႈိင္းလံုးႀကီး အရက္ဝိုင္းထဲ ျပိဳက်သြားပါေတာ႔တယ္။
နပိုလီယံ၊ စိန္႔ဟယ္လီနာ၊ ဝါတာလူးစစ္ပြဲ၊ ပါရီကြန္ျမြန္း လူဝီ(၁၆)၊ ေမရီအင္တြိဳင္းနက္
ျပင္သစ္ေတာ္လွန္ေရး
ေပါသိုး အားသိုးဓားတစ္ညံ၊ ဂါစကြန္နယ္၊ နိုင္ငံတကာသီခ်င္း
ယူဂ်င္းေဖာ္တီရဲ၊ မိုပါးဆြန္း၊ ေဂၚဂင္၊ အီဖယ္ေမွ်ာ္စင္
ေရွာင္ေဇလီလမ္းမ၊ ဟစ္တလာရဲ႕ကိုလိုနီ၊ အုိင္ရင္ဘတ္
ပါရီက်ဆံုးခန္း၊ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီအတြင္းေရးမႈးရဲေဘာ္ေသာရက္(စ္)
ယန္းေပါဆတ္၊ ဒီေဂါ၊ ေနာ္မန္ဒီကမ္းေျခ၊ အယ္ဂ်ီးရီးယားစစ္ပြဲနဲ႔
ရုပ္ရွင္မင္းသမီး ဘားေဒါ႔၊ ဇီဒန္းတို႔ရဲ႕ျပင္သစ္ကို
သမိုင္းေလ႔လာ သင္ၾကားဖို႔ ငါ ပါရီကိုသြားခ်င္ေသးတယ္
(ေအာင္ဘညိဳေရ) မင္းလည္းလိုက္ခဲ႔။
ေမာင္သင္းခိုင္
ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္း 2/2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment