Photos

Photos
ကုိယ့္ဒုကၡေတြကုိ ၿပန္စစ္ဖုိ႔ ပ်င္းတဲ့အခါ ၊ သူတစ္ပါး ဒုကၡေတြကုိ ကြန္ပစ္ၿပီး ကုိယ့္ခႏၶာေပၚ တင္ယူလာပါတယ္ ။ ခင္ဗ်ား ဒုကၡ ၊ ကၽြန္ေတာ့္ ဒုကၡေတြဟာ ဘာမွ မဟုတ္ဘူးဆုိတာ ေတြးမိတဲ့ အခါ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အတူရယ္ေမာၾကရေအာင္ပါ။ ကမၻာၾကီးက ဆလုိက္ထုိးၿပတာ ခံစားၾကည့္ၾကရင္းေပါ့

Monday, October 28, 2013

ငွက္စုန္း - ေန၀င္းၿမင့္


(၁)
သည္ရြာကေလးကို လူေတြက လက္ပေဒါ လို႔ပဲေခၚတယ္။ တကယ္စာနဲ႔ေပနဲ႔ ေရးရင္ေတာ့ လက္ပံေတာ ျဖစ္ရမွာေပါ့ေလ။ ဖိတ္စာေတြဘာေတြမွာ လက္ပံေတာ ရြာေန အဘဦးဖိုးေဂါင္ကို အမွဴးထား၍…. ဘာညာစသည္ျဖင့္ ရိုက္ရင္ေတာ့ လက္ပံေတာလို႔ ရိုက္ၾကတာေပမယ့္ လူေတြပါးစပ္ကေတာ့ လက္ပေဒါ ေခၚတာပါပဲ။ လက္ပေဒါ ဆိုရင္လည္း သည္ရြာကို ညႊန္းမွန္းသိတယ္။ ခက္တာက ရြာကိုသာသိတာပါ ၊ သြားတာေတာ့ ဘယ္သူမွ မသြားခ်င္ဘူး။ သြားရတာလည္း လြယ္တာမဟုတ္ဘူး။
         ဆည္ေျမာင္းလက္တံေျမာင္းကို ကန္႔လန္႔ျဖတ္ရတာလည္း ရွိတယ္။ လက္တံေျမာင္းၾကီးကလည္း တစ္ခါတစ္ခါ ပဲခ်ိန္ ၊ ႏွမ္းခ်ိန္ ေရလႊတ္ထားရင္ လူ႔ခါးေစာင္းေလာက္ ေရရွိေနတာဆိုေတာ့ ေတာ္ရံုလူက ေတာ္ရံုကိစၥနဲ႔ မျဖတ္ၾကဘူး။ ေတာ္ေတာ္ေဝးတဲ့ ေနရာမွာေတာ့ ေျမာင္းကူးအုတ္တံတားေဟာင္းၾကီး ရွိေပမယ့္ ဘယ္သူက အဲသည့္ သြားကူးေနမွာတုန္း။ ေဝးသမွ ေတာ္ေတာ့္ကုိေဝးတာ။ ကူးပါျပီတဲ့။ တစ္ဖက္ကမ္းေရာက္လို႔ ျပီးေသးတာ မဟုတ္ဘူး။ ေျပာင္းေတာၾကီးျဖတ္ရေသးတာ။ ေျပာင္းေတာထဲ မေရာက္ခင္ ပတ္ၾကားအက္ေနတဲ့ လယ္ေတာေျခာက္ေျခာက္ၾကီးထဲကို ေတာ္ေတာ္ေလး ဆင္းရေသးတယ္။ ျပီးမွ ေျပာင္းခင္းထဲ ေရာက္တယ္။ ေျပာင္းခင္းကို ျဖတ္ျပီးရင္ လက္ပေဒါရြာစပ္ကို ေရာက္ျပီ။ ယာခင္းေျမနီစပ္က ကိုလံုးထန္းရြက္တဲဟာ လက္ပံေတာရဲ႕ ရြာဦးဆိုင္းဘုတ္ပဲ။
          ဒါေပမယ့္ ပါးစပ္က ေျပာရတာ လြယ္တာကလား။ တကယ္သြားေတာ့ သည္ေလာက္ လြယ္တာမဟုတ္ဘူး။ ဒါျဖင့္ရင္ စက္ဘီးနဲ႔ သြားပါလား ဆိုေတာ့လည္း စက္ဘီးစီးစရာကိုပဲ လမ္းမရွိတာ။ ျမင္းလွည္းေတာ့လည္း ျဖစ္ျဖစ္မည္ သြားရင္ ရေပမယ့္ အုတ္တံတားရွိတဲ့ေနရာထိက ေဝးေတာ့ ျမင္းလွည္းက လက္ပေဒါ ဆိုတာနဲ႔။ “အားေပါင္ဗ်ာ” လုပ္ေတာ့တာ။ ဒါက လက္ပေဒါကို သြားဖို႔ ကိုယ့္ဘက္က စဥ္းစားတာ။ လက္ပေဒါ ဘက္ကေတာ့ စဥ္းစားေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ေျမာင္းလက္တံၾကီးေက်ာ္ျပီး ကမ္းေပၚတက္လိုက္မွ ျမစ္ေလာင္း ဧရိယာထဲ ေရာက္တာဆိုေတာ့ လာရတာပဲ။ ကူးရတာပဲ။ က်ားတံဆိပ္ မီးျခစ္တစ္ဖာနဲ႔လည္း ေျမာင္းေရထဲ ကူးရတာပဲ။ ဘီအုိစီဖေယာင္းတိုင္ေလး တစ္တိုင္နဲ႔လည္း ေျပာင္းခင္းထဲ ေျမြမေၾကာက္ ၊ ကင္းမေၾကာက္ ကူးရတာပဲ။ လင္က ကြင္းၾကိဳကြင္းၾကားထဲက ထိုးလာတဲ့ၾကြက္ကို ခုတ္ထစ္ျပီး ရင္ႏွစ္ျခမ္းခြဲ ၊ မီးရဲရဲမွာကင္ျပီးရင္ ကင္ထားတဲ့ တုတ္တံမည္းမည္းနဲ႔ပင္ ထမီရင္လ်ားၾကီးနဲ႔ ျမစ္ေလာင္းကို ေျပးေရာင္းရတာကလည္း ၾကြက္ရရင္ ရသလိုကိုး။
          မီးျခစ္တစ္ဖာ ၊ ဖေယာင္းတစ္တိုင္နဲ႔ ျမစ္ေလာင္းသြားရလို႔ လက္ပေဒါမွာ အိမ္ဆိုင္မရွိဘူးလားဆိုေတာ့လည္း မရွိဘူး။ အိမ္ဆိုင္ေနေနသာသာ ဖ်ားလို႔ ၊ နာလို႔ ေဆးခန္း၊ ေဆးရံု မရွိတာထား ၊ က်ားေခါင္းေလး ၊ ခ်မ္းေအးေလး တစ္ထုပ္ေလာက္ ဝယ္ခ်င္လို႔ေတာင္ ကိုယ္ခြဲမရွိရင္ အဖ်ားတက္ၾကီးနဲ႔ ေျပးရတဲ့ရြာကိုး။ လက္ပေဒါရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ ေရာင္းကုန္ကေတာ့ လယ္ၾကြက္ ၊ ကြင္းၾကြက္ကို တုတ္ႏွစ္ေခ်ာင္း ထိပ္ဆိုင္ခ်ည္ျပီး ကင္ထားတဲ့ၾကြက္ကင္ပဲ။ ၾကြက္ကင္သြားေရာင္း ၊ ေရာင္းရတဲ့ ပိုုက္ဆံနဲ႔ ဆန္ႏို႔ဆီႏွစ္ဘူး ၊ သံုးဘူး ဝယ္ျပီး ျပန္လာတာဟာ ျမစ္ေလာင္းနဲ႔ လက္ပေဒါရဲ႔ ကုန္ၾကမ္းေပး ၊ ကုန္ေခ်ာယူ ဆက္ဆံေရးပဲ။ ျမစ္ေလာင္းက လူေတြကလည္း လက္ပံေတာ ၾကြက္ကင္မ်ားေတာ့ ၾကိဳက္တယ္။ ၾကိဳက္တဲ့ အခ်ိန္ယူသာလာခဲ့။ ေနာက္ဆံုး လူေတြအိပ္ခ်ိန္ဆိုရင္ေတာင္ ဘံုဆိုင္ကိုသာ ႏႈိး ၊ ယူတယ္။ ပိုက္ဆံမယူခ်င္ပါဘူး ဆိုရင္ ဆန္ႏွစ္ဘူး ခ်င္ေပးတယ္။ လက္ပေဒါမွာ ၾကြက္ကင္ဟာ ပိုက္ဆံပဲ။ လက္ပံေတာမွာ ၾကြက္တြင္းရွာတာဟာ ပိုက္ဆံရွာတာပဲ။ ဒါမွမဟုတ္ ဆန္ရွာတာပဲ။
         ျမစ္ေလာင္းဆုိတာကေတာ့ သည္နားတေၾကာမွာ တိုက္နယ္ရြာၾကီးဆိုေတာ့ ဂတ္တဲရွိတယ္။ စာသင္ေက်ာင္းရွိတယ္။ တူတူတန္တန္ေစ်းကေလး ရွိတယ္။ ေက်းလက္က်န္းမာေရး ေဆးခန္းရိွတယ္။ ဆန္စက္ေတာင္ တစ္လံုးလား ၊ ႏွစ္လံုးလားရွိတယ္။ ထားပါေတာ့။ ေသာင္သာတယ္။ ဆိုေတာ့ကာ ျမစ္ေလာင္းသူ ၊ ျမစ္ေလာင္းသားက ေစ်းထဲမွာ ေယာက္်ား၊ မိန္းမ အေရာင္မြဲမြဲေတြ႔ရင္ ဒါ လက္ပေဒါက ဆိုတာ သိေတာ့ ၊ သူတို႔ အခ်င္းခ်င္း စကားေျပာရင္ေတာင္ “လူကိုက လက္ပေဒါကာလာနဲ႔” လို႔ ေျပာတတ္ၾကတာေတြလည္း ရွိတယ္။ လက္ပေဒါက လူေတြဟာ ဆင္းရဲၾကတာကို ေျပာခ်င္တာပါ။ ဆင္းရဲေပမယ့္ လက္ပေဒါသားေတြဟာ ရိုးသားၾကတယ္။ ျမစ္ေလာင္းဂါတ္တဲက လက္ပေဒါကို တရားခံသြားဖမ္းရတယ္ဆိုတာ တစ္ခါမွ မရွိခဲ့ဖူးဘူး။ လက္ပေဒါက တဲကေလးေတြဟာ ဘာတံခါးမွ မရွိတာေတာင္မွ သစ္သားေယာင္းမတစ္ေခ်ာင္း မေပ်ာက္ဖူးဘူး။
         ရြာသားအားလံုးကေတာ့ ၾကြက္ထိုးစားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သည္ဆည္ေျမာင္း လက္တံၾကီးကို ဖာဖို႔ ေထးဖို႔ ျပဳဖို႔ ျပင္ဖို႔ ရာသီအလိုက္ ခန္႔ထားတဲ႔ အလုပ္သမားေတြလည္း ရွိတယ္။ သူတို႔ကို သည္အရပ္က “ေျမာင္းေလ်ွာက္” လို႔ ေခၚတယ္။ ေျမာင္းၾကီးတေလ်ာက္ လမ္းေလ်ွာက္ရင္း ေျမာင္းက်ိဳးတာ ၊ ေျမာင္းပဲ့တာ လုိက္ဖာရတဲ့လူေတြဆုိေတာ့ ေျမာင္းေလ်ွာက္လို႔ ေခၚတာလည္း မမွားဘူး။ ခက္တာက သည္အလုပ္က မိုးတြင္းမွာမွ ခဏေလးခန္႔တာ။ ေႏြမွာ အလုပ္မရွိဘူး။ ကိုယ့္ဟာကုိယ္ရွာလုပ္ပဲ။ ရွာစားပဲ။ ရွာေသာက္ပဲ။ လက္ပေဒါကို ခရီးၾကံဳမွာရင္လည္း ရတယ္။
          “လက္ပေဒါက ေျမာင္းေဆာက္ဘံုတီးကို ေျပာလိုက္စမ္းပါကြာ၊ နက္ဖ်င္ညွ အေဆ့ေက်ာင္းကို လာပါလို႔….. ျမင့္ေလာင္းက စံထြန္းအလွဴမတိုင္ခင္ ေျမညွိခ်င္လို႔ လို႔ …. ေႏွာ” လို႔ မွာလိုက္ရံုပဲ။ ေျမာင္းေဆာက္ဆိုတာ ေျမာင္းေလွ်ာက္လို႔ ေျပာတာပါ။ နက္ဖ်င္ ဆိုတာ မနက္ျဖန္။ ညွ ဆိုတာ ည။ အေဆ့ေက်ာင္းဆိုတာ အေရွ႕ေက်ာင္း ၊ ေႏွာ…ဆိုတာက ေနာ….ကိုေျပာတာပါ။ သူတို႔ခ်င္းကေတာ့လည္း အဆင္ကိုေျပလို႔ပါ။ ဒါဆို လက္ပံေတာက ေျမာင္းေလ်ွာက္ကိုဘံုတီးက ေပါက္တူးကိုင္ျပီး ျမစ္ေလာင္းကို သံုးေလးရက္ ကူးသြားတာပါပဲ။ ေျပာခ်င္တာက လက္ပေဒါက လူေတြဟာ အဲသလို လူေတြ။ လက္ပေဒါဟာ အဲသလို ရြာကေလး။

(၂)

          လက္ပေဒါဟာ ရွိလွရင္ အိမ္ေျခ ၂၀ ေက်ာ္ပါပဲ။ လက္ပံပင္ၾကီးတစ္ပင္တည္း ရြာထိပ္ရွိေနတာကို ဘယ္သူက လက္ပံေတာလုပ္ထားတာလဲ ဘယ္သူမွ မသိဘူး။ ဒါက အေၾကာင္းလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ နာမည္ရွိတာပဲ ေတာ္လွျပီ။ ေနာက္ ရြာအေနာက္က သဂၤ်ဳိင္းရာကေလးရွိတယ္။ သည္သဂၤ်ဳိင္းရာကေလးက လက္ပေဒါသဂၤ်ဳိင္းသက္သက္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ လက္ပေဒါေနာက္ေဝးေဝးက ၾကက္ဆူပင္ ၊ မိုးႏွံကုန္း ၊ ပ်ဥ္းမကုန္း ရြာေတြကလည္း လူမွေသရင္ ဒီသဂၤ်ဳိင္းလာတာပဲ။ သဂၤ်ဳိင္းစပ္မွာ ေညာင္ပင္အိုၾကီး တစ္ပင္ရွိတယ္။ တစ္ျခမ္းးက ေျခာက္ေတာင္ေနပါျပီ။ တစ္ျခမ္းက ေျခာက္လို႔ တစ္ျခမ္းက စိမ္းလို႔။ ထားပါေတာ့ ၊ အပင္ကလည္း ၾကီးၾကီးဆိုလို႔ လက္ပံေတာမွာ သည္လက္ပံပင္နဲ႔ ဒီေညာင္ေျခာက္ပင္ ႏွစ္ပင္ပဲရွိတယ္။
          တစ္ေန႔ေတာ့ လူဦးေရ တစ္ရာေက်ာ္ေလာက္ ဆင္းဆင္းရဲရဲေနရတဲ့ ၊ သစ္ပင္ၾကီးႏွစ္ပင္နဲ႔ လက္ပေဒါမွာ လူေသမႈစျဖစ္တယ္။ လူေသမႈကို ေျပာတာေနာ္။ လူသတ္မႈမဟုတ္ဘူး။ သူ႔ဟာသူ ေနရင္းထိုင္ရင္းေသတာကို ေျပာခ်င္တာ။ ဟ… လူေနတဲ့ရြာပဲ ၊ လူေသတာေျပာစရာရွားလို႔ ေမးခ်င္ရင္လည္း ေမးဖို႔ပဲ။ ဒါေပသိ လက္ပေဒါမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ၊ အစိတ္ကတည္းက ကေန႔ထိ တစ္ခါမွ လူေသဖူးတာမဟုတ္ဘူး။ နာမည္ကသာ လက္ပေဒါသဂၤ်ဳိင္း ၊ လက္ပေဒါသား၊ လက္ပေဒါသူ တစ္ေယာက္မွ ေျမက်ဖူးတာ မဟုတ္ဘူး။ ႏွစ္အစိတ္ ဟိုဘက္ကေတာ့လညး္ ရွိခ်င္ရွိမယ္။ ဒါေတာ့ဘယ္သူမွ မေျပာႏိုင္ဘူး။ မွတ္မိသေလာက္ေတာ့ သည္ႏွစ္ေပါင္း အစိတ္ သံုးဆယ္ေလာက္ထဲမွာေတာ့ မေသဖူးေသးဘူး။ ဒါေတာ့ ေသခ်ာတယ္။
          တစ္ညေတာ့ လက္ပေဒါရြာကို ကန္႔လတ္ျဖတ္ ပ်ံသြားတဲ့ ငွက္တစ္ေကာင္က စူးစူးၾကီးေအာ္ရင္း လက္ပေဒါညကို ခပ္ျပင္းျပင္းပုတ္ႏႈိးလိုက္တယ္။ သည္ငွက္ေအာ္သံမ်ိဳးကို လက္ပေဒါက အင္မတန္ဆင္းရဲတဲ့လူေတြ မၾကားဖူးတာၾကာျပီ။ သည္ရြာက လူေတြကလည္း ဟိုဘက္က တစ္တဲ ၊ သည္ဘက္က တစ္အိမ္ ၊ လက္ပေဒါလာစုရင္းက ေနၾကရတာဆိုေတာ့ ကိုယ္ျဖတ္သန္းၾကီးျပင္းခဲ့ရာ ငယ္ဘဝတုန္းကေတာ့ ၾကားဖူးၾကတာခ်ည္းေပါ့။ ဒါဟာ ငွက္စုန္းတစ္ေကာင္ရဲ႕ ေအာ္သံဆိုတာေလာက္ေတာ့ သိတာေပါ့။ သည္ေကာင္မွ အေပၚကျဖတ္ေအာ္ရင္ ၊ ဒါမွမဟုတ္ လူမမာအိမ္ေခါင္က ျဖတ္ေအာ္ရင္ ဒါဟာ မဂၤလာမရွိဘူး ဆိုတာေလာက္ေတာ့ သိတာေပါ့။ က်က္သေရ မရွိဘူးဆိုတာေလာက္ေတာ့ သိတာေပါ့။ အဲသည္ညက သိျခင္းနဲ႔ ေၾကာက္ျခင္းဟာ တစ္ခ်ိန္တည္းျဖစ္တယ္။
         အဲသည္မွာတင္ တစ္ရြာလံုးက ငွက္စုန္းသံၾကားတာနဲ႔ အိပ္ယာထဲ လွဲေနရာက ထၾကတယ္။ ပါးစပ္ကလည္း “ဖြဟဲ့…. နင့္ဒဏ္နင္ခံ … နင့္ဒဏ္နင္ခံ” လို႔ ေရရြတ္ၾကတယ္။ ျပီးေတာ့ မိသားစုေတြဟာ မီးတိုင္ခြက္ေရာင္နီက်င္က်င္ ၊ မႈန္တိမႈန္မႊားထဲမွာ တစ္ေယာက္ရဲ႕မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ လိုက္ၾကည့္ေနၾကတယ္။ မိန္းမကလည္း ေယာက္်ားကို “ေတာ္ေနေကာင္းပါတယ္ေနာ္” ဆိုတဲ့ မ်က္ႏွာနဲ႔ ၾကည့္တာ။ ေယာက္်ားကလည္း “နင္ ေနရထိုင္ရတာ ေကာင္းရဲ႕လား မိေသးရာ” ဆိုတဲ့ မ်က္ႏွာနဲ႔ ၾကည့္ေနတာ။ နီးစပ္ရာ ကိုယ့္ကေလးေတြရဲ႕ နဖူးေတြကိုလည္း မွတ္မွတ္ရရၾကီး စမ္းလိုက္ၾကတာလည္း လက္ပေဒါက တဲကေလးေတြထဲမွာ အားလံုး အတူတူေလာက္ ေနမွာပါပဲ။
          ေအးေလ။ ညဘက္ထြက္တဲ့ ညငွက္တစ္ေကာင္က သူ႕ဟာသူ သူ႕ငွက္လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ ပ်ံသန္းရင္း ေအာ္ဟစ္လုိက္တဲ့အသံဟာ လူေတြအားလံုး ငုတ္တုတ္ထ ထိုင္ၾကရတယ္။ ပါးစပ္ကလည္း ျပိဳင္တူ တစ္စံုတရာ ေရရြတ္လိုက္ရတယ္။ သည္ငွက္သံကပဲ ေသျခင္းတရားကို ကိုက္ခ်ီျပီး ရြာကေလးေပၚမွာ ပစ္ခ်ထားခဲ့တာမ်ိဳးလို႔ မ်က္ႏွာထားေတြ ျဖစ္သြားၾကရတယ္ ဆိုတာကလည္း စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ရယ္ေတာ့လည္း ရယ္စရာၾကီးေပါ့ေလ။

(၃)

          ဒါေပမယ့္ ဒါဟာ ရယ္စရာ မဟုတ္ပါဘူး။ လက္ပေဒါမွာ ႏွစ္ေတာ္ေတာ္ၾကာၾကာ ေပ်ာက္ကြယ္ေနတဲ့ ေသျခင္းတရား ရုတ္တရက္ေရာက္လာတာဟာ ရယ္ေမာစရာ ကိစၥမဟုတ္ပါဘူး။ လူေသတာဟာ ႏွစ္သက္စရာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပသိ လက္ပေဒါမွာ လူက တကယ့္ကို အဲ့သည္ညက ေသတယ္။ ေသတဲ့လူက လွတင္ လို႔ ေခၚတယ္။ ေျမာင္းေလွ်ာက္ပါပဲ။ လက္ပေဒါကို ငွက္စုန္းျဖတ္သြားျပီး လူေတြအားလံုးက အိပ္ေမာက်ေနခ်ိန္မွာ လွတင္ ၾကြက္ထိုးတဲ့ မွိန္းကိုေထာက္ရင္းသူ႔တဲကို ျပန္ေရာက္လာတယ္။
          “ျမေမ… ထစမ္း ၊ ငါ့ကို အေကာင္ကိုက္လိုက္လို႔”
ဒါပဲ ေျပာႏိုင္တယ္။ တဲဝမွာ ဝုန္းကနဲ လဲသြားတယ္။ သူ႔မိန္းမ ျမေမက ႏိုင္သေလာက္ေပြ႔ျပီး တဲအတြင္းဘက္ကို သြင္းတယ္။ အေကာင္ကိုက္လိုက္တယ္ ဆိုတဲ့ေနရာေတြကို ရွာၾကည့္တယ္။ လယ္ထဲ ကြင္းထဲ ၾကြက္သြားထိုးတဲ့သူ အေကာင္ကိုက္တာ ေျခဖ်ားဘက္ျဖစ္ရမွာေပါ့လို႔ တြက္ရင္း ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေဆးလိပ္မီးနဲ႔ထိုးထားလို႔ အသားစေတြလန္ေနနဲ႔ ညာဘက္ ေျခဖခံုဟာ ေမာက္ေမာက္ၾကီးေယာင္ကိုင္းေနတယ္။
“ကိုလွတင္… ကိုလွတင္…”
မရဘူး။ ေခၚလို႔ မရေတာ့ဘူး။ ေတာ္ေတာ့္ကို ေဝးတဲ့ေနရာေလာက္က ငွက္စုန္းထိုုးသံၾကီး တစ္ခ်က္ၾကားျပီး ဘာၾကာတုန္း လွတင္ေသေရာ။ မျမေမ ငိုသံက ငွက္စုန္းထက္က်ယ္ေတာ့ အားလံုးႏႈိးကုန္ၾကေရာ။ မျမေမတို႔ တဲကေလးေရွ႕ကို စုစုေဝးေဝးေရာက္လာၾကတယ္။ မိုးမလင္း တလင္း ညၾကီးသန္းလြဲမွာ လက္ပေဒါက လူေတြဟာ ေသသူရဲ႕ေျခေထာက္က ဒဏ္ရာကိုမၾကည့္ဘူး။ မဲနက္ေနတဲ့ေကာင္းကင္ကို ေမာ့ၾကည့္ေနၾကတယ္။ ငွက္တစ္ေကာင္ကို ရွာေနၾကတာထင္ပါရဲ႕။
“မနက္ ျမစ္ေလာင္းက ဘုန္းၾကီးပင့္ဖို႔စီစဥ္ကြာ”
တစ္ေယာက္က အၾကံေပးတယ္။ လက္ပေဒါမွာ သရဏဂံုတင္စရာ ဘုန္းၾကီးမွ မရွိတာကိုး။

(၄)

လက္ပေဒါမွာ ငွက္စုန္းၾကီးေအာ္လို႔ ငါးရက္ေတာင္ မျပည့္ေသးဘူး။ လက္ပေဒါမွာပဲ ေနာက္တစ္ေယာက္ေသျပန္ေရာ။ ေသတဲ့လူက က်င္စိန္တဲ့။ အရက္သမားပါ။ လက္ပေဒါမွာ လူေကာင္းသူေကာင္းခ်ည့္ ရိုးရိုးသားသားေနတယ္ ဆိုေပမယ့္ အရက္ကေလးတျမျမနဲ႔ လူလည္းရွိတာေပါ့ေလ။ ျပီးေတာ့ရြာမွာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသာမရွိတယ္။ ဘံုဆိုင္ကေလးေတာ့ရွိတယ္။ က်င္ဆိုင္ေသတာကလည္း ဆန္းတယ္။ အဲ့သည္ ညဦးက က်င္စိန္အရက္ကေလးေထြေထြနဲ႔ သီခ်င္းေတြဆိုရင္းက တဲေရွ႕ကြပ္ပ်စ္ကေလးမွာ လွဲရင္းက မူးမူးနဲ႔ အိပ္ေပ်ာ္သြားတာပါ။ မနက္မိုးလင္းေတာ့ ကြပ္ပ်စ္ေပၚမွာပဲ ေသေနတယ္။ မနက္ခင္း က်င္စိန္နဲ႔ သိုးေက်ာင္းသြားေနက် ထြန္းေပၚ လာႏႈိးေတာ့ ႏႈိးမရေတာ့ဘူး။ စမ္းၾကည့္ေတာ့ မာေတာင့္ေနျပီ။
“က်င္စိန္ေတာ့ ေသျပန္ျပီ… အင္း… ငါထင္တယ္ ၊ ညက ငွက္စုန္းထိုးကတည္းက တစ္ခုခုေတာ့ ျဖစ္ေတာ့မွာပဲ ဆိုတာ”
“ဟာ… ဘၾကီးကလည္း ဘယ္တုန္းက ထိုးလို႔တံုး ၊ ညက မထိုးပါဘူး”
“ထိုးပါေသာ္ေကာ ေမာင္ရာ ၊ ညက ေလေတြ တဝူးဝူး ေအာ္တိုက္ေနတာ အၾကာၾကီး ၊ ေလေလးလည္း ျငိမ္ေရာ ငွက္စုန္းထိုးလိုက္တာ သံျပာၾကီးနဲ႕”
က်င္စိန္႔ အေလာင္းေရွ႕ေရာက္ေနတဲ့ လက္ပေဒါသားေတြ အားလံုး ငိုင္သြားၾကတယ္။ အင္မတန္ ၾကမ္းတမ္းခက္ခဲတဲ့ သည္ေနရာကေလးကို အင္မတန္ ဆင္းရဲက်ပ္တည္းၾကတဲ့ သည္ေနရာစုကေလးကို ေသမင္းက ဘယ္လိုရွာေတြ႔သြားရတာတဲ့လဲ။ သည္ငွက္စုန္းကေကာ ဘယ္သူက လႊတ္လိုက္တာလဲ။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တစ္ခါမွေတာင္ မၾကားဘူးတဲ့ ငွက္ေအာ္သံၾကီးဟာ ဘယ္က ဘယ္လို ေရာက္လာရတာတဲ့လဲ။ မသိဘူး။ သူတို႕ ဘာမွကို မသိတာပါ။ သူတို႔ ဘယ္လိုမွကို ဥာဏ္မမီႏိုင္တာကိုပဲ ေတြးေနၾကတာ အၾကာၾကီး။ ျပီးေတာ့ ကိုယ့္တဲကေလးေတြဆီကို ကိုယ္ျပန္ၾကတယ္။
လက္ပေဒါသားေတြ ၾကြက္ေကာင္းေကာင္းမထိုးႏိုင္ဘူး။ ေျမာင္းေကာင္းေကာင္း မေလွ်ာက္ႏိုင္ၾကဘူး။ သည္ညေကာ ငွက္စုန္းလာဦးမွာလား ၊ လာရင္ေကာ ေအာ္ဦးမွာလား ၊ ေအာ္ရင္ေကာ ေသဦးမွာလား ၊ ေသရင္ေကာ … ဘယ္သူလဲ။

(၅)

က်င္စိန္ေသလို႔ တစ္လေက်ာ္ေက်ာ္ၾကာေတာ့ လူေတြဟာ ငွက္စုန္းကို ေမ့သြားၾကတယ္။ လက္ပေဒါမွာ လူေသတာဟာ ေျပာစရာေတာ့ျဖစ္သြားတာေပါ့ေလ။ လက္ပေဒါသားေတြဟာ သည္အေၾကာင္းကို အခုေတြးရင္ အခုေၾကာက္ၾကတယ္။ ငွက္စုန္းကလည္း မလာျပန္ဘူး။ တခ်ိဳ႕ညေတြက်ေတာ့လည္း ရြာစပ္ကျဖတ္ပ်ံသြားရင္း ခပ္ေဝးေဝးက ေအာ္သံေလာက္နဲ႔ ျပီးသြားတာမ်ိဳးပဲရွိတယ္။ သည္အေတာအတြင္း လက္ပေဒါက ကေလးေတြအားလံုးရဲ႕လည္ပင္းမွာ ကႏုကမာခြံလိုလို လက္မေလာက္ ေယာက္သြားခြံကေလးေတြ တပ္ၾကလို႔။ သည္လိုနဲ႕ ေနလာၾကရာက တစ္ညေတာ့ အားလံုးက ေမ့ေနၾကတဲ့ ငွက္စုန္းဟာ လက္ပေဒါရြာေပၚက တည့္တည့္ၾကီးေအာ္သြားျပန္ေရာ။ ေအာ္တာမွ စူးစူးရဲရဲၾကီး။ ဂီး ကနဲေအာ္သံဟာ ေတာ္ရံုလူမမာရဲ႕အသက္ဝိညာဥ္ကို ကိုင္ညွစ္ျပီး သူ႔ႏႈတ္သီးၾကီးနဲ႔ တေပါက္ေပါက္ ထိုးဆိတ္လိုက္သလိုေအာ္သြားတာမ်ိဳး။
“ဖြဟဲ့… နင့္ဒဏ္နင္ခံ… နင့္ဒဏ္နင္ခံ”
နင့္ဒဏ္နင္ခံသာေျပာတာ။ ငွက္စုန္းက ခံဖို႔သာ လက္ပေဒါသားေတြက တဖြဖြရြတ္ေနတာ။ တကယ္ခံေနရတာက သူတို႔ပဲ။ အဲ့သည္ညက လ က လက္သည္းျခစ္ရာေလာက္ကေလးနဲ႔ ည။ ေျပာင္းခင္းဘက္က ကြင္းေလက တေသြးေသြးနဲ႕ည။ ဆည္ေျမာင္းလက္တံၾကီးထဲမွာ ေရမရွိခ်ိန္ဆိုေတာ့ ကေလးေတြေတာင္ ေျပာင္းခင္းၾကီးေက်ာ္ျပီး ေျမာင္းေျခာက္ထဲ ကစားေနတဲ့ည။ ငွက္စုန္းထိုးသံၾကီးဟာ လက္တံေျမာင္းတဲကေလးေတြေပၚကို ဗံုးၾကဲလိုက္သလို ၊ မိုးၾကိဳးမ်ားပစ္ခ်လိုက္သလို က်လာေတာ့ ကေလးေတြအားလံုးဟာ လက္တံေျမာင္းႏႈတ္ခမ္းေပၚေျပးတက္ရင္း ေျပာင္းခင္းကို ညေမွာင္ေမွာင္ထဲမွာ ေက်ာ္ျဖတ္ရင္း တဲစုကေလးေတြရွိရာကို ေျပးလာၾကတယ္။ မိဘေတြကလည္း ေျပာင္းစပ္ခင္းက ၾကိဳရင္းက ေျပးလာတဲ့ကေလးေတြရဲ႕ ရင္ပတ္က ကမာခြံကို အရင္စမ္းၾကည့္ၾကတယ္။
“ဟဲ့… ငကြန္း … ဘယ္မွာလဲ … နင့္”
မေအလုပ္သူေတြထဲက ေအာ္လိုက္သံဟာ လက္ပေဒါညထဲမွာ တုန္ခါေနတယ္။
“ဘယ္မလဲ ငါေမးေနတယ္ေလ… ဘယ္မလဲ”
ငကြန္းက မ်က္လံုးေတြေၾကာင္ေနျပီး မေအလုပ္သူကို ၾကည့္ေနတာကလြဲရင္ သူ႔လည္ပင္းကို သူစမ္းေနတာပဲရွိတယ္။ ဘာမွ မေျပာဘူး။ မေျပာႏိုင္ဘူး။ သည္လိုနဲ႔ လက္ပေဒါဟာ ခဏေလး ျငိမ္သက္သြားတယ္။ အဲ့သည္ညက ကုိယ္ေတြျခစ္ျခစ္ေတာက္ပူျပီး ငကြန္းကေလးေသတယ္။
သည္တစ္ခါေတာ့ လက္ပေဒါဟာ ေခ်ာက္ခ်ားသြားခဲ့ၾကတယ္။ ထိတ္လန္႕ေၾကာက္ရြံ႕ေနၾကတယ္။ ညေမွာင္ျပီဆိုတာနဲ႔ လက္ပေဒါမိုးေကာင္းကင္ေပၚက ျဖတ္သန္းသြားမယ့္ ငွက္တိရစ ၦာန္ တစ္ေကာင္ကို ဘာမဟုတ္ညာမဟုတ္ ေၾကာက္ေနၾကတယ္။ သည္ငွက္ကပဲ လက္ပေဒါကို ေသျခင္းလက္ေဆာင္ေတြ ေကာင္းကင္က ခ်ခ်ေပးေနတာကိုး။
ပထမ လွတင္ေသတယ္။ ေနာက္ က်င္စိန္ေသတယ္။ ခုတစ္ခါ ငကြန္းကေလးေသျပန္ျပီ။ ေနာက္ဘယ္သူေသဦးမွာလဲ။ လက္ပေဒါသဂၤ်ဳိင္းမွာ လက္ပေဒါသား သံုးေယာက္ေတာင္ ေရာက္ေနျပီေကာ။ လက္ပေဒါသဂၤ်ဳိင္းက ေနာက္ဘယ္သူ႔ကို မ်က္စပစ္ေနျပန္ျပီလဲ။ ဘယ္သူမွ မေျပာႏိုင္ဘူး။ သည္ငွက္စုန္းၾကီးေအာ္ေနသ၍ လက္ပေဒါသူ လက္ပေဒါသားေတြဟာ ေန႔လား ညလား ၊ သူလား ငါလား ဘယ္သူမွ မေျပာႏိုင္ဘူး။

(၆)

တစ္ရြာလံုးမွာ အသက္အၾကီးဆံုးျဖစ္တဲ့ ဘၾကီးေသာင္က ပရိတ္ေတြရြတ္တယ္။ ေမတၱာေတြပို႔တယ္။ မ်က္စိမျမင္ ဘာမျမင္နဲ႔ ရြာကို တတ္သမ်ွ မွတ္သမွ် စည္းခ်ေပးတယ္။ လက္ပေဒါသူ လက္ပေဒါသားေတြကလည္း ကြင္းၾကိဳ ကြင္းၾကား ၾကြက္ထိုးေနရလို႔ ေမ့ေနတဲ့ ဘုရားရွိခုိးအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ရတတ္သမွ်ရြတ္ၾကတယ္။ သည္လိုနဲ႔ တစ္ေန႔ေတာ့ ဘၾကီးေသာင္က လက္ပေဒါသားေတြကို လူစုတယ္။ သူ႔သေဘာထားကို ေျပာတယ္။
“ဘၾကီးေတာ့ အိပ္မက္ေတြလည္း မေကာင္းဘူး။ အတိတ္နမိတ္မ်ားလည္း မေကာင္းဘူး။ သည္ေတာ့ ဘၾကီးတတ္သမွ် မွတ္သမွ် စည္းေတာ့ခ်ျပီးျပီ။ ဒါေပမယ့္ သည္ငွက္ေတြ ေရာက္မလာဘူး ဘယ္သူမွ မေျပာႏိုင္ဘူး။ သည္ေတာ့ ငါတုိ႔ ဘာလုပ္ၾကမလဲ။”
ေျမာင္းေလွ်ာက္သမား ကိုခင္ကလည္း သူ႔သေဘာထားကို ခ်ျပတယ္။
“ငွက္ေအာ္လို႔ ေသတာမဟုတ္ဘူး… ဘၾကီးရာ လူေသတာ ေသေန႔ေစ့ ေသတာပါပဲ။ ငွက္က လူ႔ဝိညာဥ္ကို မႏႈတ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါ ဘၾကီးတို႔က ဥပါဒ္ဒါန္စြဲေနတာ။ ဒါေၾကာင့္ ဥပါဒ္ျပန္ျဖစ္ေနတာ”
ဆိုေတာ့ လာစုမိတဲ့ လက္ပေဒါသူ လက္ပေဒါသားေတြက ကိုယ္ခင့္ကို ေဒါကန္ၾကတယ္။ အေရးထဲမွာ ရြာလာျပီး ကန္႔လန္႔တိုက္ေနတဲ့ ေကာင္ပါလားဆိုတဲ့ မ်က္ႏွာနဲ႕ ကိုခင့္ကို ဝိုင္းၾကည့္ၾကတယ္။ ကိုခင္ကေတာ့ ဂရုမစိုက္ပါဘူး။ ဆင္ႏွစ္ေကာင္ေဆးလိပ္ေတာင္ တေထာင္းေထာင္းဖြာေနလိုက္ေသးတယ္။ သူ႔ေလးေထာင့္မ်က္ႏွာၾကီးထဲက မ်က္ေပါက္က်ဥ္းက်ဥ္းကေလးေတြနဲ႔ လူေတြကိုေတာင္ ျပန္ၾကည့္ေနလိုက္ေသးတယ္။
ခက္တာက ဘၾကီးေသာင္ကသာ ဘာလုပ္မလဲ ေမးေနတာ ဘယ္သူက ဘာလုပ္တတ္မွာတုန္း။ ငွက္စုန္း ဘယ္နားေနမွန္းသိရင္လည္း ေကာင္းသားကလား။ ညွိလို႔ႏႈိင္းလို႔ ရရင္လည္း ေကာင္းသားကလား။ ေတာင္းပန္လို႔ တိုးလွ်ဳိးလို႔ ရရင္လည္း ေကာင္းသားကလား။ ဒါေပမယ့္ ဒါက လူလူခ်င္းကိစၥ မဟုတ္ဘူး။ ငွက္နဲ႔ လူေတြ ရဲ႕ နားမလည္ႏိုင္တဲ့ ကိစၥ။ ဒါက ျမစ္ေလာင္းဂါတ္တဲနဲ႔လည္း မဆိုင္ဘူး။ ျမစ္ေလာင္းသူၾကီးနဲ႔လည္း မပါတ္သက္ဘူး။ ေျမက်င္းထဲက ၾကြက္ကိုသာ မွိန္းနဲ႔ထိုးတတ္ၾကတဲ့ လက္ပေဒါသားေတြဟာ ေကာင္းကင္က ငွက္ကို ဘာလုပ္ရမွန္းမသိဘူး။
“သည္လိုလုပ္ခ်င္တယ္”
တစ္ကုိယ္လံုးေပြးေတြနဲ႔ အကြက္လည္ေနတဲ့ စံျမက စကားစတယ္။ အားလံုးက စံျမကို အာရံုေရာက္သြားၾကတယ္။ စံျမက လက္ဖ်ံေပၚက ေပြးဒဂၤါးေတြကို လက္သည္းနဲ႔ ကုတ္ဖဲ့ေနရင္းကေျပာတယ္။
“က်ဳပ္တို႔ရြာမွာ ငွက္ခိုလို႔ရတာ သစ္ပင္ၾကီးႏွစ္ပင္ပဲရွိတယ္။ ရြာထိပ္က လက္ပံပင္နဲ႔ သဂၤ်ဳိင္းစပ္က ေညာင္ေျခာက္ပင္ ၊ သည္ႏွစ္ပင္မရွိရင္ ငွက္မေနႏိုင္ဘူး။ ငွက္စုန္းဟာ ေညာင္ပင္မွာရွိရင္ရွိ ၊ မရွိရင္ လက္ပံပင္မွာ ရွိမယ္။ သည္ေတာ့…”
စံျမက စကားေတြကို ရပ္ထားတယ္။ သည္ေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲ … ဘာျဖစ္သလဲ…။ လက္ပေဒါသားေတြက စံျမကိုပဲ ေငးေနၾကတယ္။
“သည္ေတာ့ ဒီႏွစ္ပင္ကို လွဲခ်င္တယ္”
ဒါပါပဲ။ စံျမက ဒါပဲ ေျပာျပီး ေပြးစေတြကို ေတာက္ထုတ္ေနတယ္။ လူေတြအားလံုးဟာ ဘာမွ မေျပာႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဟုတ္သားပဲ။ စံျမေလာက္ေတာင္ ငါတို႔ ဘာလို႔ မေတြးမိရတာလဲ။
“ေကာင္းတယ္ကြာ ၊ စံျမ မင္းတာဝန္ယူႏိုင္မလား”
“ယူႏိုင္ပါတယ္။ ဒါက သံုးေလးေယာက္ဝိုင္းလိုက္ရင္ ျပီးတဲ့ကိစၥပဲ ၊ ဒါေပမယ့္… ”
လူေတြကေတာ့ နားမလည္ဘူး။ ခုတ္လိုက္ရင္ျပီးမယ့္ ကိစၥပဲ။ ဟာ ဒါေပမယ့္လည္း….။ ဘာလဲ မလုပ္ခ်င္တာလား။ မလုပ္ခ်င္ရင္ ေဘးဖယ္ေန။ ငါတို႔ လုပ္စမ္းမယ္။ သစ္ေခါင္းထဲေတြ႔မယ့္ ငွက္စုန္းေတာ့လား ျမစ္ေလာင္းအရက္နဲ႔ေတြ႔ျပီေပါ့။ လူေတြက ေဒါသနဲ႕ ေတြးေနၾကတာပါ။
“ဒါေပမယ့္… ေညာင္ပင္ကို ဘယ္သူ ခုတ္ရဲလို႔လဲ ၊ ကၽြန္ေတာ္မခုတ္ရဲဘူး။ ေညာင္ပင္မွာ တစ္ရြာလံုးက ကိုးကြယ္ထားတဲ့ နတ္ကြန္းေတြျပည့္ေနတာ၊ က်ဳပ္မလုပ္ရဲဘူး။”
ဟာ… ဒါလည္း ဟုတ္သားပါလား။ လူေတြအားလံုးငိုင္သြားလိုက္ၾကတာ ေတာ္ေတာ့္ကိုၾကာတယ္။ သည္ေညာင္ပင္ကလည္း တစ္ျခမ္းသာေျခာက္ေနတာ တစ္ရြာလံုးက စင္ကေလး ေနရာလပ္မက်န္ေအာင္ ရိုက္ထားျပီး ကုိယ့္အစြဲနဲ႕ကိုယ္ ကိုးကြယ္ေနၾကရတဲ့ေညာင္ပင္။ ညေနေမွာင္ျပီဆိုတာနဲ႔ မီးကေလး တလက္လက္ နဲ႔ ရွိေနတတ္တဲ့ ေညာင္ပင္။ တစ္ႏွစ္ တစ္ခါ ကိုယ္တတ္ႏိုင္သေလာက္နဲ႕ မိသားစု ဝတ္မပ်က္ ပူေဇာ္ ပ သ ေနရတဲ့ ေညာင္ပင္။
ဒါကို ခုတ္ရမယ္လို႔ ျဖစ္လာေတာ့ ခုတ္ဖို႔ ေနေနသာသာ ဘယ္သူမွ စိတ္ေတာင္မကူးရဲဘူး။ သည္ေညာင္ေခါင္းထဲမွာ ငွက္စုန္းရွိမယ္ မရွိမယ္ကလည္း ေသခ်ာတာမဟုတ္ဘူး။ ေညာင္ပင္က ရြာကို မီးနဲ႕တိုက္မွာက အရင္ကိုး။ သည္လိုနဲ႕ လက္ပေဒါသူ လက္ပေဒါသားေတြဟာ ငွက္စုန္းရွာမလား။ ေညာင္ပင္ခုတ္မလား ဆိုတဲ့ ျပႆနာၾကီးနဲ႕ ေတြ႔ေနၾကတယ္။
“က်ဳပ္ခုတ္မယ္… ေညာင္ပင္ကို က်ဳပ္ခုတ္မယ္”
ကိုခင္။ သူ႔ေလးေထာင့္ မ်က္ႏွာၾကီးနဲ႕ မ်က္ေပါက္က်ဥ္းက်ဥ္းကို ေမွးထားရင္းက တစ္ခြန္းတည္း ထ ေအာ္တယ္။ လူေတြအားလံုးဟာ ေညာင္ပင္ခုတ္ဖို႔ကိစၥ ကိုယ္က ခုတ္ဖို႔ေနေနသာသာ ခုတ္ကြာ… လုိ႔ေတာင္ မေျပာရဲတဲ့လူေတြကိုး။ ကိုခင္က ခုတ္မယ္ဆိုေတာ့ ဝမ္းထဲက ေက်နပ္ၾကေပမယ့္ ပါးစပ္က မေျပာရဲဘူး။
“က်ဳပ္ဒါေတြ ယံုတာမဟုတ္ဘူး။ ငွက္ေအာ္လို႔ လူေသတာလည္း က်ဳပ္မယံုဘူး။ ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ားတို႔ ယံုတယ္မဟုတ္လား။ ယံုလို႔လည္း ငွက္ေနတယ္လို႔ ထင္ရတဲ့ေညာင္ပင္က်ေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ မခုတ္ရဲၾကျပန္ဘူး ၊ ဘာေတြလဲ ခင္ဗ်ာတို႔ ၊ က်ဳပ္ခုတ္ေပးမယ္။ အုိဗ်ာ… က်ဳပ္က ခုတ္ေနမွာမဟုတ္ဘူး ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ တစ္ခုပဲ ေျပာလိုက္မယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ ကိုးကြယ္ထားတဲ့ နတ္ကြန္းစင္ေတြ ကေန႔ညေနေစာင္း အျပီးျဖဳတ္ထား။ မနက္ျဖန္မနက္ က်ဳပ္က ေညာင္ပင္ေခါင္းထဲ ေရနံထည့္ျပီးမီးရႈိ႕မွာ။ ကန္ေတာ့ခ်င္တဲ့သူ ကေန႔ အျပီးကန္ေတာ့ထား။ လက္ပေဒါမွာ မနက္ျဖန္ ေညာင္ပင္လည္းမရွိေစရဘူး။ ေညာင္ေခါင္းထဲ ငွက္စုန္းေနတယ္ဆုိရင္ ငွက္စုန္းလဲ မသာေပၚျပီသာမွတ္”

(၇)

အဲသည္တုန္းက တကယ္လည္း လက္ပေဒါသားေတြက လက္ပံပင္ကို ခုတ္တယ္။ ကိုခင္က ေညာင္ပင္ကို မီးရႈိ႕တယ္။ လက္ပံပင္ကေတာ့ ငုတ္တိုေတာင္ မက်န္ေတာ့ပါဘူး။ ထင္းဖဲ့စိုက္ၾကတာနဲ႔ကို ေနာက္ေခတ္ကေလးေတြက ၾကည့္ခ်င္လို႔ေတာင္ မရွိေတာ့ဘူး။ ေညာင္ပင္ကေတာ့ ဘယ္လိုေျပာရမလဲ။ ကိုခင္ကလည္း ေညာင္ေခါင္းထဲ ေရနံထည့္ျပီး မီးရႈိ႕ခဲ့တာပါပဲ။ ေညာင္ပင္တစ္ပင္လံုးလည္း မည္းခ်ိတ္ျပီး နလန္မထူဘဲ ေသသလိုျဖစ္သြားခဲ့တာပါပဲ။ ဘာငွက္တစ္ေကာင္ တစ္ျမီးမွလည္း မေတြ႔ခဲ့ဘူးလို႔ ေျပာၾကတာပါပဲ။ အခုေတာ့ ကိုခင္ေတာင္ လက္ပေဒါမွာ ဘၾကီးခင္ ျဖစ္ေနပါျပီ။ ႏွစ္ေပါင္းကလည္း သံုးဆယ္သီသီ ေက်ာ္ခဲ့ျပီကိုး။ ႏွစ္ကလည္း နည္းေတာ့တာမွ မဟုတ္ဘဲေလ။
ဒါေပမယ့္ အဲသည္ ေညာင္ပင္က မေသဘူး။ အငုတ္က ျပန္တက္လာတဲ့ အကိုင္းေလးကေန စလိုက္တာ အခုေတာ့ ရြက္အုပ္ဖားဖားနဲ႕ ေဝေဝဆာဆာၾကီးကို ျဖစ္လို႔။ ထံုးစံအတိုင္းပါပဲ နတ္ကြန္းေက်ာင္းေဆာင္ကေလးေတြလည္း ျပန္ေရာက္လာျပီ။ ညဘက္မီးကေလး တလက္လက္နဲ႔လည္း ဘယ္သူ႔ကိုမွန္းေတာ့ မသိဘူး ပူေဇာ္သူက ပူေဇာ္လို႔။
ေအးေလ။ လက္ပေဒါကလည္း အရင္ လက္ပေဒါမွ မဟုတ္ေတာ့တာ။ ဗီဒီယိုေတြ ဘာေတြနဲ႔ လက္ပေဒါ ျဖစ္သြားခဲ့ျပီကိုး။ ႏွစ္ေပါင္း သံုးဆယ္အတြင္းမွာ လက္ပေဒါလည္း ဘာသားမို႔လို႔တုံး။
မေန႔တစ္ေန႔ကေတာ့ လက္ပေဒါမွာ ဘၾကီးခင္ေသတယ္။ လူေတြက ဘၾကီးခင္ေသတာ လူၾကီးပဲ လူၾကီးေရာဂါပဲေပါ့ေလ။ ဘယ္သူမွ သိပ္လည္း ခံစားမေနပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သတိထားမိတဲ့လူေတြေျပာတာက ဘၾကီးခင္ေသတဲ့ညက ငွက္စုန္းထိုးေသးသတဲ့။ ငွက္စုန္းကလည္း ေညာင္ေခါင္းကေလးထဲက ထြက္တာတဲ့။
ေသေတာ့ မေသခ်ာပါဘူး။ လက္ပေဒါက ေနာက္ေပါက္ေတြက အဲ့သည္ညက ဗီဒီယိုရံုထဲေရာက္ေနၾကတာကိုး။
~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ေရႊအျမဳေတမဂၢဇင္း ၁၉၉၆ ၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ မွာ ေဖာ္ျပသြားတဲ့  ဆရာေနဝင္းျမင့္ရဲ႕ဝတၳဳတိုေလးပါ။

No comments:

Post a Comment