** ဘ၀ထဲက ရတနာ၊ ရင္ထဲက ကဗ်ာ (၄၂) ** ( တင္မုိး )
၂၅-၉-၂၀၀၄
စေနေန႔က က်ေနာ္တုိ႔ ေလာ့စ္အိန္ဂ်လိစ္ၿမိဳ႕မွာ ပၪၥမအႀကိမ္ေျမာက္ ျမန္မာစာေပ
ေဟာေျပာပြဲ က်င္းပၾကပါတယ္။ စာဆုိေတာ္ပြဲေတြ ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲသဲ
က်င္းပေလ့ရွိတဲ့ အမိေျမကုိ လြမ္းမိပါေသးရဲ႕။
ဆရာေမာင္သစ္ဆင္း
(သင့္ဘ၀)၊ ျမန္မာစာပါေမာကၡ ဦးေစာထြန္း (ေစာလူ)၊ စာေရးဆရာႀကီး ေမာင္သာရနဲ႔
က်ေနာ္တုိ႔တေတြ ျမန္မာစာေပ ဖြ႕ံၿဖိဳးရွင္သန္ေရးကိစၥေတြ
ေဟာခဲ့ေျပာခဲ့ၾကပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ေတြ ႀကီးစုိးတဲ့ကာလက
စတင္ခဲ့တဲ့ စာဆုိေတာ္ပြဲအစဥ္အလာဟာ အခု အခါမွ ႏုိင္ငံတကာအထိ
နယ္ပယ္က်ယ္၀န္းလာခဲ့ၿပီျဖစ္ပါတယ္။ မေမ့ႏုိင္ဘဲ ယေန႔တုိင္စြဲၿပီး စာဆုိပြဲ
ႏႊဲေနၾကတာကုိေတာ့ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျဖစ္ၾကရမွာမလဲြပါ။
(၂)
“စာဆုိ”
ဆိုတာ ဆရာႀကီး စစ္ကိုင္းဦးဘုိးသင္းက “မင္းနဲ႔ျပည္သူေတြကုိ
အျမင္မေတာ္တာေတြ႕ရင္ စာနဲ႔ ဆုိဆုံးမတတ္သူျဖစ္တယ္” လုို႔
အနက္ဖြင့္ေဟာေျပာခဲ့တာ မွတ္မိပါေသးတယ္။ မႏၱေလး ဓမၼဗိမာန္ စာဆုိေတာ္
အခမ္းအနားမွာ ေဟာေျပာခဲ့တာပါ။ “အဲ … မင္းလုိလုိက္၊ မင္းႀကိဳက္ေရးၿပီး
အခြင့္အေရး တေမွ်ာ္ေမွ်ာ္လုပ္ေနရင္ေတာ့ “စာဆုိ”မေခၚထုိက္ဘူးဗ်။ စာဖား၊
စာေမွာင္၊ စာအေခ်ာင္ ကေလာင္သမား ေတြကုိ “စာဆုိ” လုိ႔မေခၚဘူးဗ်” လုိ႔
ဆရာႀကီးဦးဘုိးသင္းက ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း မိန္႔ၾကားခဲ့ပါတယ္။
က်ေနာ္တုိ႔ႏုိင္ငံမွာ
“ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း” လို သီလ၊ သိကၡာ၊ သမာဓိနဲ႔ျပည့္စံုတဲ့
စာဆုိႀကီး ေပၚေပါက္ခဲ့တာဟာ တုိင္းျပည္ရဲ႕က်က္သေရျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးဟာ
တုိင္းျပည္ရဲ႕မိဘသဖြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ပါတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူ
အာဏာပိုင္ေတြကိုလည္း “မေကာင္းျမစ္ထာ၊ ေကာင္းရာၫႊန္လတ္” ဆုိတဲ့အတိုင္း
သြန္သင္ဆံုးမခ့ဲပါတယ္။ တခါသားမွာ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုက ဆရာႀကီးမိႈင္းကုိ
“ဆရာႀကီး … က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ေခြးမသားလုိ႔ေခၚၿပီး ဆံုးမပါဦး” လုိ႔
ကန္ေတာ့ၿပီး ေျပာခဲ့ဖူးတာ သတိရမိပါေသးတယ္။
အဲဒီအခါမွာ ဆရာႀကီးက
“ေမာင္ႏု …၊ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တာ ပုတီးစိပ္တာမဟုတ္ဘူးကြ၊ တုိင္းျပည္မွာ
တရားမွ်တမႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ထြန္းကားေအာင္ ခ်ီးျမႇင့္သင့္တာခ်ီးျမႇင့္၊
ႏွိမ့္ခ်သင့္တာ ႏွိမ့္ခ်ဆိုတဲ့ နိဂၢဟ၊ ပဂၢဟတရား က်င့္သံုးရတယ္။
ပုတီးခ်ည္းစိပ္ေနလုိ႔ ႏုိင္ငံအေရး မၿပီးေသးဘူးကြဲ႕” ဆိုတဲ႔ အဓိပၸာယ္နဲ႔
ဆံုးမၾသ၀ါဒ ေပးခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ဆရာႀကီးက
ျပည္တြင္းစစ္မီးေလာင္ၿမိဳက္ေနတာကုိ မ႐ႈဆိတ္ႏုိင္လုိ႔ အနယ္နယ္
အရပ္ရပ္ႂကြၿပီး ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးတရားေတြ ေဟာေနတဲ့ကာလပါ။ ဆရာႀကီးက
လြတ္လပ္ေရး ပန္းတိုင္ေရာက္ေအာင္ အသက္ေသြးေခၽြးနဲ႔ရင္းၿပီး လုပ္လာခဲ့ၾကတဲ့
ရဲေဘာ္ေတြခ်င္း အခုမွ ေသြးကြဲၿပီး စစ္ခင္းေနၾကတာ မသင့္ေတာ္ေၾကာင္း၊ သူမနာ
ကိုယ္မသာ၊ အျပစ္ေတြကုိ သင္ပုန္းေခ်ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ၾကေစလုိေၾကာင္း၊
အာဏာရေနတဲ့ မင္းတုိ႔တေတြကလည္း မာန္တင္းၿပီး အခ်င္းခ်င္း သတ္ျဖတ္
ေခ်မႈန္းျခင္း မျပဳသင့္ေၾကာင္း ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္။ “ဆရာမေသခင္
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရတာ ျမင္ခ်င္ပါတယ္” လုိ႔ တမ္းတရွာပါတယ္။
“ယခင္အခါ
ထမ္းပုိးတည့္တည့္ ထမ္းခဲ့ၾကတဲ့ စုိးနဲ႔သန္းကုိလဲ၊ တမ်ဳိးကြဲ႕လြမ္းသူ
ဆရာဖေအမွာျဖင့္ မာပါေစ သာပါေစ ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းခဲ့တဲ့အျပင္” ရယ္လုိ႔
ေတာတြင္းသူပုန္ေတြအေပၚမွာ ေမတၱာထား႐ံုမက “ကမၻာေအးေစတီဒါယကာ
ေမာင္ေရႊႏုကုိလဲ၊ ေအာင္ေဇယ်တုလို႔ ႁမြက္လုိက္ကဲ့” လုိ႔လည္း အစုိးရကုိ
ေမတၱာပို႔သခဲ့ပါတယ္။
(၃)
ကံအားေလ်ာ္စြာ အစာရွာရင္း
မဲနယ္အိုးထဲက်လုိ႔ ႐ုပ္ေတြမမွတ္မိႏိုင္ေအာင္ အသြင္ေျပာင္းသြားတဲ့
ေတာထဲကေခြးကုိ ေတာတိရစၦာန္ေတြက ထူးထူးဆန္းဆန္း တန္ခိုးႀကီးတဲ့သတၱ၀ါထင္ၿပီး
ေတာဘုရင္ ေျမႇာက္မိၾကသတဲ့။
မေတာ္တဆ မဲနယ္အိုးထဲက်မိတဲ့ေခြးကလည္း
ေသြးနားထင္ေျမာက္ၿပီး ေဟာက္လား၊ ႀကိမ္းလား၊ ကုိက္လား၊ သတ္ျဖတ္လားနဲ႔
အစြမ္းေတြျပေနတယ္ဆုိပဲ။ ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔လုိ ေခြးမ်ဳိးတူသတၱ၀ါပဲလုိ႔ ဇာတိကုိ
မွတ္မိမယ္ထင္တဲ့ ေခြးအခ်င္းခ်င္းကုိလည္း ရက္ရက္စက္စက္
ကိုက္သတ္ႏွိမ္နင္းေစသတဲ့။ ဒီလုိရက္စက္လြန္းတဲ့ သတၱ၀ါဟာ
ျမင့္ျမတ္တဲ့မင္းမ်ဳိးရာဇာေတာ့ မျဖစ္တန္ရာဘူးလုိ႔ ေခြးညီလာခံမွာ
တီးတုိးတုိင္ပင္ၾကသတဲ့။ ဒီအခါ အသက္ႀကီးၿပီး ဥာဏ္ပညာရွိတဲ့
ဘုရားေလာင္းေခြးမင္းက ေခြးဘုရင္ရဲ႕ နန္းဇာတိသ႐ုပ္ကုိေပၚေအာင္ အႀကံထုတ္ၿပီး
လက္သိပ္ထုိးတုိင္ပင္သတဲ့။
အဲဒီအခါမွာ အာဏာျပင္းတဲ့ ရာဇာမင္းကလည္း
ဟိန္းသံ၊ ၿခိမ္းသံ၊ ႀကိမ္းေမာင္းသံေပးလုိ႔
ဟန္ေရး၀ါေရးျပေနတုန္းဘုရားေလာင္းနဲ႔ တုိင္ပင္ထားၾကတဲ့ ေခြးအေပါင္းက
႐ုတ္တရက္ ထၿပီးအူၾကသတဲ့။ အဲဒီအခါမွာ ရာဇပလႅင္ေပၚက ေခြးယုတ္မာဘုရင္ဟာ
မေနသာမထိုင္သာ အူထဲကယားလာၿပီး ရာဇပလႅင္ေပၚကဆင္းၿပီး အူပါေလေရာ။ ဒီေတာ့မွ
“ဒီေကာင္လဲ ငါတုိ႔လုိ ေခြးမ်ဳိးပဲ။ ေခြးမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္း ရက္စက္ရေကာင္းလား”
ဆုိၿပီး ၀ုိင္း၀န္း ကုိက္သတ္လုိက္ၾကေတာ့မွ ဇာတ္သိမ္းသြားရသတဲ့။
ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းက
ဟိေတာပေဒသက်မ္းလာ ေခြးပံုျပင္ျပၿပီး ဆံုးမခဲ့ပါတယ္။ မတန္မရာ
ေနရာရေနတ့ဲသူေတြဟာ “ျဗဟၼာ့ဘံု ႏြားခုန္တက္သလုိ” တက္လာၿပီး
တုိင္းျပည္မ်က္ႏွာကုိ မေထာက္ဘဲ စစ္မီးေတာက္ႀကီးကုိ မၿငိမ္းသတ္ခဲ့ရင္
တုိ႔ႏုိင္ငံ ဘယ္မွာတည္ေဆာက္ႏုိင္ေတာ့မွာလဲ။ ဒါေၾကာင့္ ညီညီၫြတ္ၫြတ္
ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ႏုိင္ငံႀကီးကုိ တည္ေဆာက္ၾကပါလုိ႔ ဆရာမွာခ်င္တယ္”
လုိ႔ တုိင္းျပည္ရဲ႕ မိဘအရာ၊ ဆရာအရာမွာေနၿပီး စာေပၾသ၀ါဒ ေႁခြခဲ့ဖူးပါတယ္။ ။
ေခတ္ၿပိဳင္ဂ်ာနယ္ အတြဲ (၁၃၇)၊ ေအာက္တုိဘာ ၂၀၀၄
No comments:
Post a Comment