ဒီ ဘေလာ့ေပၚ ခင္ဗ်ား ၿဖတ္ေလွ်ာက္တဲ့အခါ သမုိင္းမွတ္တုိင္ေတြကုိ ၿဖတ္ရမယ္ ။ စိတ္အပန္းေၿဖစရာ မဟုတ္တဲ့ လူမႈပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕ သက္ၿပင္းသံေတြကုိ ခင္ဗ်ား ၾကားရ နာရ လိမ့္မယ္ ။ အဲဒီအသံေတြကုိ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ရင္ဘတ္ထဲ အထိေရာက္ဖုိ႔ ရည္ရြယ္ပါတယ္ ။
Tuesday, December 24, 2013
ဘ၀ထဲက ရတနာ၊ ရင္ထဲက ကဗ်ာ (၄၆)
(၁)
ငယ္ငယ္တုန္းက ဆရာေတာ္ဦးအာစာရေက်ာင္းမွာ “ဓမၼစၾကာ” ကုိ အလြတ္က်က္မွတ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဓိပၸာယ္ေတြ ဘာေတြမသိ။ အရအမိက်က္မွတ္ၿပီး
“ဘိကၡေ၀၊ ရဟန္းတုိ႔ …။ ေဒြေမဘိကၡေ၀ အႏာၱပဗၺဇိေတန နေသ၀ိတဗၺာ။ အစြန္းတရားႏွစ္ပါးကုိ ေရွာင္ရွားအပ္ကုန္၏”လို႔ တညံညံတစာစာနဲ႔ ပါဠိစာေတြ၊ ျမန္မာအနက္ေတြ ေအာ္ဟစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။
အသက္ႀကီးေတာ့မွ “အစြန္းတရား” ဆုိတာ သေဘာက်လာပါတယ္။ အစြန္းေရာက္တာကုိ ဗုဒၶက ႏွစ္သက္ေတာ္မမူဘူး။ မဇၥ်ိမပဋိပဒါလို႔ေခၚတဲ့ အလယ္အလတ္က်င့္စဥ္ကုိ ႏွစ္သက္ေတာ္မူတယ္။ ဓမၼစၾကာဟာ ဗုဒၶရဲ႕တရားဦးမုိ႔ သူ႔တရား၊ သူ႔လမ္းစဥ္၊ သူ႔႕က်င့္စဥ္ေတြကုိ ပၪၥ၀ဂၢီငါးပါးကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တာလုိ႔ သိလာရတယ္။ သိေတာ့ ဒီတရားကို ႀကိဳက္သြားတာေပါ့။
(၂)
ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံရဲ႕အသက္ဟာ လြတ္လပ္မႈပဲ။ ႏုိင္ငံေရးလြတ္လပ္ခြင့္၊ လူမႈေရးလြတ္လပ္ခြင့္၊ ဘာသာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ရွိရမယ္။ လြတ္လပ္စြာယံုၾကည္ႏုိင္တယ္။ ကုိးကြယ္ႏုိင္တယ္။ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ဘုရားကုိ လြတ္လပ္စြာပူေဇာ္၀တ္ျပဳႏုိင္တယ္။
မိမိလြတ္လပ္ခြင့္ဟာ သူတပါးကုိေတာ့ ထိပါးခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈ မျဖစ္ေစရဘူးေပါ့။ ငါ့အယူနဲ႔မတူ၊ ရန္သူလုိ႔ သေဘာမထားရဘူးေပါ့။ ငါယူသလုိ သူတကာေတြ ယူရမယ္။ ငါယံုၾကည္တာသာ အမွန္တရားလုိ႔ ခါးခါးသီးသီး မျဖစ္ေစရဘူးေပါ့။
လူသားမွာ ႀကိဳက္ရာယံုၾကည္ပုိင္ခြင့္ရွိတယ္။ ခရစ္ယာန္၊ ဟိႏၵဴ၊ မူဆလင္၊ ဗုဒၶဘာသာ ကုိယ္ႀကိဳက္ရာ ယံုစတမ္း၊ ဘာသာတရားကုိ မယံုရင္လည္း မယံုၾကည္မကုိးကြယ္ဘဲ ေနခြင့္ရွိစတမ္း။ ဒါမွ တရားမွ်တမွာ မဟုတ္လား။
ကိုယ့္အယူ သူ႔အယူ မတူညီခ်င္ရွိပါေစ။ ပန္းေတြေရာင္စံုပြင့္သလုိ ကမၻာေျမႀကီးဟာ လွပေနမွာပဲ။ အခ်င္းခ်င္း အႏုိင္မက်င့္စတမ္း။ အမ်ားက အားနဲ႔ဖိၿပီး လူနည္းစုအေပၚ ဗုိလ္က်အႏုိင္မယူစတမ္း။ မိမိတုိ႔စိတ္ႀကိဳက္ တုိက္ခိုက္ပံုသြင္းၿပီး အခ်င္းခ်င္းမညႇဥ္းဆဲစတမ္း။ လူသားတဦးဟာ သူ႔ကမၻာေျမကုိ သူ႔စိတ္ႀကိဳက္ေနထုိင္ခြင့္၊ ဖန္တီးခြင့္ရွိတယ္။ အဓိကကေတာ့ လူသားနဲ႔ လူ႕ကမာၻကုိ အက်ဳိးျပဳဖုိ႔ပါပဲ။ ေကာင္းက်ဳိးေတြဖန္တီးေနဖုိ႔ပါပဲ။ ကမၻာႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေအာင္၊ စည္ပင္ေအာင္ ကိုယ့္နည္း ကုိယ့္ဟန္နဲ႔ တည္ေဆာက္ေနဖုိ႔ပါပဲ။
(၃)
တကုိယ္ေတာ္ကုိယ္က်ဳိး၊ တသင္းတဖြဲ႕ ကိုယ္က်ဳိးရရွိမႈကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဘာသာေရး၊ ႏိုင္ငံေရးတုိ႔ကုိ လက္ကုိင္ျပဳကာ အတင္းအဓမၼ လႊမ္းမုိးခ်င္တတ္ၾကတယ္။ ဓားမုိး ေသနတ္မုိးနဲ႔ အာဏာတန္ခုိးျပခ်င္ တတ္ၾကတယ္။ အမ်ားစုအေပၚမွာ အၾကမ္းဖက္ရန္လုိၿပီး အလုိမတူဘဲ အႏုိင္က်င့္ခ်င္တတ္ၾကတယ္။ အဲဒါဟာ “အစြန္းေရာက္” တာပဲ။ “အၾကမ္းဖက္” တာပဲ။ “အာဏာရွင္စနစ္” ထူေထာင္တာပဲ။ အဲဒီလုိ အျပဳအမူဟာ လူ႔အခြင့္အေရးကုိ ခ်ဳိးေဖာက္တာပဲ။ လူ႔ျဖစ္စဥ္ရဲ႕ အႏၱရာယ္ပါပဲ။
သဲကႏၱာရမုန္တုိင္းလုိ ႐ိုင္းခ်င္တုိင္း႐ိုင္း၊ မိႈင္းတုိက္ခ်င္တုိုင္းတုိက္၊ မုိက္မဲတဲ့ေမာဟကုိ ေရွ႕တန္းတင္ၿပီး ဘုရားသခင္ရဲ႕ တရားပလႅင္ေပၚကုိ ဓားနဲ႔ဆင္ၿပီးပို႔တာကုိ မႏွစ္ၿမိဳ႕ႏုိင္ပါဘူး။ လူျဖစ္စဥ္ရဲ႕ အႏၱရာယ္ပဲ မဟုတ္လား။
(၄)
လူ႕ဘ၀ျဖစ္စဥ္ေတြေပၚမွာ ကဗ်ာဥာဏ္၀င္ၿပီး မီးခုိးႂကြက္ေလွ်ာက္ ေရာက္ရာေပါက္ ကဗ်ာေရးမိတာက ဒီလုိပါ။
“ကိုယ္ပုိင္ဥာဏ္
ကုိယ္ပုိင္လြတ္လပ္ခြင့္
သင့္မသင့္ခ်င့္ခ်ိန္ၿပီး
သူ႔အိမ္ကုိ ကုိယ့္အိမ္မမွတ္
သူ႔ဇရပ္ကုိ ကိုယ့္ဇရပ္မလုပ္
ကုိယ့္အဆံုးအျဖတ္နဲ႔ကိုယ္
လက္၀ါးကပ္တုိင္ ထူခ်င္ထူမယ္
ေစတီတဆူ တည္ခ်င္တည္မယ္
မုတ္ဆိတ္က်င္စြယ္ေတြနဲ႔
ေတာၿမိဳင္လယ္ သြားခ်င္သြားမယ္
အမွားကလြတ္လမ္း၊
တရားက ကၽြတ္တမ္း
စူးစမ္းၾက ရွာေဖြၾကမယ္
ေရႊစိတ္ေတာ္ႀကိဳက္သလုိပ …” လုိ႔ ေရးမိတယ္။
“ကုိယ့္အခန္းမွာ၊
ကုိယ္သာလွ်င္ ျပ႒ာန္း
ကုိယ့္လမ္းမွာ သ႐ုပ္ေဆာင္
မာနေတြ မေထာင္နဲ႔
အေမွာင္ကုိ ေရွာင္ႏုိင္ရမယ္”
လုိ႔လည္း မိမိဘ၀ မိမိျပ႒ာန္းခြင့္ရတဲ့ေပၚ မာနမေထာင္လႊားဖုိ႔ ေရးမိတယ္။
“သေဗၺ သတၱာ ကမၼသကာ
ကံသာလွ်င္ အမိ၊ ကံသာလွ်င္အဖ
ကံပစ္ခ်ရာေန
ကံကေပးတဲ့ အေမြကိုစား
ကံတရားကုိ ယံုၾကည္တယ္။
ကံသည္သာ အလုပ္
အလုပ္သည္သာ အဟုတ္
ေကာင္းမႈလုပ္ေတာ့ ေကာင္းက်ဳိးစံ
မေကာင္းမႈလုပ္ေတာ့ ဆုိးက်ဳိးခံ
ကိုယ္ဖန္တီးတဲ့ ကိုယ့္ၾကမၼာကံ”
လုိ႔ ဖြဲ႔မိတယ္။
ျမန္မာလူထုဟာ ကံၾကမၼာကုိ ယံုစားေပမယ့္ မပံုစားဘူးလို႔ ဆုိရမယ္ထင္တယ္။ “ကံယံု၍ ဆူးပံုမနင္းရာ” တုိ႔၊ “ၾကမၼာေဆာင္ေတာ့ သားေကာင္ေတာင္ဆိတ္ျဖစ္” ရေသးသတဲ့။ “ကံၾကမၼာၿဂိဳဟ္စီးေတာ့၊ ကိုယ္ထီးေတာင္ ေႁမြမွတ္လုိ႔ခုန္” ရေသးသတဲ့။
(၅)
ဒီေတာ့ ကဗ်ာက “ဗုဒၶ၀ႏၵနာ”၊ ဓမၼစၾကာအေျခခံၿပီး ကာရံေတြရွာရင္း ဒီလုိနိဂံုးခ်ဳပ္မိတယ္။
“ကံၾကမၼာ ယံုကုိးၿပီး
ခ်ဳံတုိးလုိ႔မရ။
ဥာဏေရွ႕ေဆာင္
မီးေရာင္တလက္လက္နဲ႔
ခရီးရည္ခ်ီတက္မယ္။
အမ်က္မပါ၊ ရမၼက္မပါ
ငါ့လက္နက္ဟာ ငါ့လံု႔လမပါ
ငါ့လက္နက္ဟာ ငါ့လံု႔လေပါ့
ဗုဒၶကုိ ဦးခ်။
လူ႔ဘ၀လွလိမ့္မယ္” တဲ့။
မွန္ပါတယ္။ လူ႔ဘ၀ခရီးမွာ အမ်က္ေဒါသ မတင္းမွျဖစ္မယ္။ ရမၼက္ေလာဘ ကင္းမွျဖစ္မယ္။ ေမတၱာစိတ္၊ အခ်စ္စိတ္အေျခခံၿပီး ဖန္တီးလုပ္ေဆာင္ၾကမွသာ လူ႔ဘ၀ဟာ သုခခ်မ္းသာနဲ႔ဲျပည့္စံုၿပီး လူ႔ဘံုအလွ ႀကံဳၾကရမွာမဟုတ္လား။ ။
ေခတ္ၿပိဳင္ဂ်ာနယ္ အတြဲ (၁၄၁)၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၀၀၅
Labels:
ကဗ်ာ ( တင္မုိး )
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment